Witamy!!!

Witamy Państwa na stronie internetowej Przedszkola Miejskiego nr 151 w Łodzi. Zachęcamy do zapoznania się z jej zawartością, gdyż znaleźć tu można mnóstwo ciekawych informacji związanych z naszą placówką.

Zachęcamy do zapisania się do biuletynu informacyjnego i korzystania z forum dyskusyjnego. Państwa sugestie z pewnością przyczynią się do rozwoju zarówno strony internetowej jak i samego przedszkola.

piątek, 3 lutego 2017

Tablit


        
                 W lutym 2017 r., w każdej z grup zrealizowany został jeden projekt z programu Tablit. W tym roku każda z grup realizowała inny projekt, wybrany przez nauczycielki.  
Zachęcamy do obejrzenia zdjęć z realizacji projektu w niektórych grupach http://przedszkole151.blogspot.com/2017/03/realizacja-projektu-tablit-luty-2017r.html i zdjęć z wycieczki do Planetarium w ramach projektu: http://przedszkole151.blogspot.com/2017/03/tygrysy-i-smoki-w-planetarium.html.
 
        Grupy "SMOKI" i "TYGRYSY" zrealizowały projekt KOSMOS (Podróż kosmiczna). Przez cztery tygodnie dzieci stały się badaczami kosmosu! Poznały rodzaje statków kosmicznych, dowiedziały się co to jest wahadłowiec, stacja kosmiczna, satelita itp. Oglądały filmy i ilustracje przybliżające ten temat. Momentem kulminacyjnym była wycieczka do Planetarium Pomorska na pokaz i zajęcia pt. "Tajemniczy kosmos". 


 Grupa "MOTYLKI" zajeła się tematem CZŁOWIEK (Odkrywamy tajemnice zdrowia). Dzieci poznały różne interesujące fakty dotyczące zdrowia. Odkryją m.in. że zarazki, które wywołują choroby są wszędzie, ale ich nie widać gołym okiem. Można je dostrzec za pomocą mikroskopu. Dzieci dowiedziały się, jak chronić siebie i innych przed zarazkami oraz dbać o zdrowie. Poznały wartość zdrowego jedzenia, częstego ruchu i odpoczynku. Nie zabrakło informacji o tym, jak powinniśmy się ubierać.
Zachęcamy Was Rodzice nie tylko do tego byście podejmowali w domu próby zaciekawienia dziecka tematem, ale także by wspólnie z dziećmi przygotowywać zdrowe potrawy, ćwiczyć, uprawiać sport. Niech Wasza aktywność będzie dla nich przykładem.

Najmłodsze grupy JEŻYKI i BIEDRONKI zrealizowały projekt WODA (Woda jest niezwykła). Dzieci zostały badaczami wody. Dowiedziały się, że:
- woda nie ma stałego kształtu, zmieniany jest on w zależności od naczynia do którego jest przelewana;
- czysta woda nie ma koloru - jest przezroczysta;
- brudna woda ma kolor;
- czysta, zwykła woda nie ma smaku.
Poza tym robiliśmy różne doświadczenia np. przelewanie wody, rozpuszczanie różnych substancji. Zwróciliśmy uwagę, iż woda jest zdrowa i potrzebna do życia ludziom, zwierzętom oraz roślinom. Zachęcamy Was Rodzice do zabaw z dziećmi przy użyciu wody np. podczas kąpieli. Warto także zachęcić dzieci do częstego picia wody. 

 W roku 2015/2016 w naszym przedszkolu, w czasie jednego miesiąca każdego semestru realizowany był jeden z czterotygodniowych projektów Programu wychowania przedszkolnego Tablit.
W listopadzie 2015r. w każdej grupie realizowany był projekt CZŁOWIEK. 

Grupa BIEDRONKI I MOTYLE - Ja -my - świat.
Grupa TYGRYSY - Odkrywamy tajemnice zdrowia.
Grupa SMOKI - Ciało - cudowna maszyna.
W kwietniu 2016r. w każdej z grup został zrealizowany projekt ROŚLINA.

Grupa BIEDRONKI  - W ogrodzie.
Grupa MOTYLKI i TYGRYSY - Co lubią rośliny? 
Grupa SMOKI- Od nasiona do nasiona.

Ogólnie o programie Tablit:


 Projekt Tablit – innowacyjny program wychowania przedszkolnego finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Europejskiego Funduszu Społecznego zakłada stworzenie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnego programu wychowania przedszkolnego opartego na dobrze znanej i powszechnie stosowanej metodzie projektów (choć stosowanej głównie na wyższych szczeblach edukacji) oraz implementującego innowacyjną w skali krajowej i europejskiej technikę modelowania dialogów w klasie Questioning the Author (QtA) oraz integrującego realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego z nauką słów i fraz w języku angielskim.


Koncepcja projektu opracowana została na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu przez zespół powołany przez prof. dr hab. Katarzynę Dziubalską-Kołaczyk. Zespół składa się z następujących osób: Dawid Pietrala (kierownik zespołu), Anna Basińska (adiunkt na UAM, specjalista pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, mentor metody QtA w Polsce), Teresa Pietrala (nauczyciel, specjalista pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, mentor metody QtA w Polsce) i Urszula Zielińska (wykładowca UAM, specjalista pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej z zakresu nauczania języka angielskiego).


Do głównych celów programu wychowania przedszkolnego Tablit  należy:

  • umożliwienie dzieciom poznawania świata przez działanie, doświadczanie, odkrywanie, przeżywanie i dyskutowanie;
  • zaciekawienie światem przyrody i nauki;
  • stworzenie dzieciom autentycznego, bogatego w bodźce środowiska edukacyjnego, w którym będą mogły na miarę swoich możliwości i potrzeb urzeczywistniać swój potencjał i rozwijać uzdolnienia;
  • przygotowanie do samodzielnego radzenia sobie w przyszłości z wymogami różnorodnych zadań i sytuacji, do stawiania celów i określania strategii ich osiągania, a także przezwyciężania trudności pojawiających się w toku zadania;
  • budowanie pozytywnych doświadczeń ważnych dla rozwoju poczucia kompetencji oraz skuteczności działania.


Innowacyjność programu Tablit przejawia się w następujących elementach:

  • wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w postaci platformy e-learningowej oraz wykorzystanie tablic interaktywnych i/lub tabletów,
  • interdysycplinarność procesu nauczania/wychowania poprzez integrację edukacji przedszkolnej z nauką języka angielskiego,
  • stworzenie programu nauczania dla przedmiotu, dla którego nie ustalono podstawy programowej (język angielski w wychowaniu przedszkolnym).


Każdy czterotygodniowy projekt programu wychowania przedszkolnego Tablit odwołuje się do stałej ramy, którą wyznacza tygodniowy rytm pracy. Scenariusze obfitują w różnorodne propozycje zadań dla dzieci, z których nauczyciel autonomicznie wybiera te, które dla jego grupy są najbardziej wartościowe edukacyjnie.

Materiał nauczania został zorganizowany w dziesięciu modułach pozostających w zgodności z obszarami podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Są to: język, matematyka, badanie, konstrukcje, formy plastyczne, muzyka, teatr, ruch, zdrowie, współpraca.



Linki z opisem projektu: